سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی /نصب دوربین مداربسته

داهوا خط تولید دوربینهای مداربسته سازگار با کدک H.264 را متوقف م

 

شرکت Dahua با پذیرش کامل کدک H.265 و پایان تولید محصولات بر اساس پلتفرم H.264 باعث شد در گزارشی به بررسی این موضوع بپردازیم.

برای مثال در تصویر عنوان مشاهده می کنید که شرکت داهوا در یک تبلیغ خبر از فروش بیش از 30 نوع محصول نظارت تصویری می دهد که شامل محصولات 4 مگاپیکسلی جدید هم بوده است. بخشی از این فروش به تصمیم پایان تولید این محصولات و قصد شرکت داهوا در فروش محصولات قبلی برمی گردد.

اگر چه Dahua به طور مستقیم بیانیه ای در این باره منتظر نکرده است اما با توجه به گزارشات IPVM این تبلیغ بخشی از برنامه قطع تولید محصولات H.264 تا ماههای آینده می باشد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که شاید فروش محصولات داهوا با شدت و به گستردگی فروش هایک ویژن نبوده باشد و با تبلیغ این فروش بر روی سایت اصلی تاکتیکی است که حتی هایک ویژن هم هنوز روی آن کار نکرده است.شماره نمایندگی هایک ویژن hikvision 

اضافه شدن محصولات جدید تحت شبکه بر اساس کدکهای H.265 و H265+

وقتی به محصولات جدید داهوا نگاه می کنید میبینید که دوربینهای مداربسته جدید دیگر از کدکهای هوشمند H.265 و H.265+ اختصاصی داهوا استفاده می کنند. ضمن اینکه رکوردرهای جدید هم از کدک H.265 و خروجی 4K پشتیبانی می کنند.

البته بدلیل ارتباطات ضعیف شرکت داهوا هنوز دفتر واقع در آمریکا و سایت منطقه ای شرکت داهوا این تبلیغ فروش جدید را منتشر نکرده و خبری از این تبلیغات نیست.

ساختار نامگذاری جدید محصولات Dahua

در روش نامگذاری جدید، شرکت داهوا بیشتر به تقلید از محصولات اروپایی و آمریکایی (غربی) روی آورده است. اسم مدلها کوچکتر و جمع و جور شده اند اما برای کاربران سخت است که بخواهند این نوع نامگذاری را جایگزین روش پیشین کنند.

تاثیر روی کاربران

داهوا چیزی درباره مدت ادامه پشتیبانی از محصولات قدیمی نزده است اما معلوم کرده است که می خواهد هر چه سریعتر محصولات قدیمیتر را بفروش برساند و از دستشان راحت شود! کاربران هم سعی می کنند محصولاتی معادل سری محصولات قبلی انتخاب کرده و دستگاههای قدیمی را با همسان جدید جایگزین کنند.

رکوردرهای AHD جدید هنوز تنها بر اساس پلتفرم H.264

نوع بروز شده محصولات و رکوردرهای آنالوگ HD جدید مثل مدلهای Penta-bird سری Pro 16 کانال، هنوز هم تنها از کدک H.264 پشتیبانی می کنند و خبری از H.265 نمی بینیم.

H.265 مشهورتر ولی با درخواست کمتر

داهوا درحال رشد لیست محصولات جدید سازگار با H.265 می باشد(مثل شرکتهای پاناسونیک، سامسونگ، ویووتک و ..). VMS ها هم هنوز در سازگاری H.265 کمی مشکل دارد و مهمتر آنکه کاربران غربی کمتر به آن گرایش داشتند.

H.265 نشان داده که می تواند پهنای باند را کاهش داده و هزینه های کاربران را کاهش دهد. البته H.264 هم نشان داده می تواند همین مسیر را طی کند و با صرفه جویی پهنای باند نیاز به تغییرات زیادی را به کاربر القاء نمی کند.

تاثیر روی هایک ویژن

جنبه مثبت این حرکت داهوا این است که می تواند بر روی بازار جدید محصولات H.265 کار کند. اینکار می تواند بر روی هایک ویژن برای افزایش این سازگاری در محصولاتش فشار آورد. هایک ویژن هم در بازار چین مجبور است با داهوا بشدت رقابت کند.

 دوربین مداربسته tvt    بهترین دوربین‌ مدار بسته